måndag 28 oktober 2013

Den försvunna staden


Titel: Den försvunna staden, första delen i serien Almandrarnas återkomst
Författare: Jo Salmson och Peter Bergting

Den här boken handlar om en pojke som bor i en stuga nära en brunn. Pojken heter Rian. En dag knackar det på dörren och Rian öppnade. Rian förstod att det inte var hans farfar som kom in. Rians farfar var i en by som låg ganska långt ifrån stugan. Efter en stund förstod Rian att han hade släppt in en Almander. Rian hade hört historier som hans farfar hade berättat för honom om Almandrarna.

Av: Isabell och Isabella S

5 kommentarer:

  1. Vad fint ni har skrivit och vilken spännande bok det verkar vara.

    SvaraRadera
  2. jag tyckte den boken också var jättebra
    (Olivia)

    SvaraRadera
  3. Efter jag läst klart magiska krafter kan jag börja läsa den försvunna staden. (Oscar)

    SvaraRadera
  4. Boken kanske jag ska läsa. (Olle)

    SvaraRadera
  5. jag har också läst den och den är bra
    (Simon)

    SvaraRadera